Электронны зварот

Электронны зварот

Паважаны наведвальнік!

На падставе артыкула 25 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. N 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" (рэд. ад 28.06.2022 са змяненнямі і дапаўненнямі, ўступіўшымі ў сілу з 02.01.2023)  электронныя звароты   падаюцца  пасродкам дзяржаўнай  адзінай рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб.

  • АДПРАВІЦЬ ЭЛЕКТРОННЫ ЗВАРОТ                                                                                                                                                                                         

Доступ да гэтай сістэмы ажыццяўляецца бясплатна.

Звяртаем Вашу ўвагу, што згодна з пунктам 2 артыкула 10 Закона звароту падаюцца ў дзяржаўныя органы, арганізацыі, індывідуальным прадпрымальнікам, да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Разгляд электронных зваротаў

Электронныя звароты, якія паступілі ў Міністэрства працы і сацыяльнай абароны разглядаюцца ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных артыкулам 25 Закона.

У Міністэрстве разглядаюцца звароты, у якіх выкладзены пытанні, вырашэнне якіх адносіцца да яго кампетэнцыі.

Пры паступленні ў Міністэрства электронных зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён такія звароты накіроўваюцца ў дзяржаўныя органы, арганізацыі для разгляду ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй з апавяшчэннем заяўнікаў у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін. у парадку, устаноўленым Законам, Міністэрства пакідае такія звароты без разгляду па сутнасці і паведамляе аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба ім звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Электронныя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Электронныя звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць рабочых дзён накіроўваюцца Міністэрствам у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Патрабаванні да электронных зваротаў

У адпаведнасці з арт. 12, 25 Закона электронныя звароты павінны змяшчаць:

ад грамадзян і індывідуальных прадпрымальнікаў:

найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);

выклад сутнасці звароту;

адрас электроннай пошты заяўніка;

ад юрыдычных асоб:

найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;

поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;

выклад сутнасці звароту;

прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;

адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца дакументы ў электронным выглядзе, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Сутнасць электроннага звароту не можа выкладацца праз спасылкі на інтэрнэт-рэсурсы. Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Права заяўніка на водгук электроннага звароту

У адпаведнасці з арт. 16 Закона заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці шляхам падачы адпаведнай пісьмовай (электроннай) заявы.

У выпадку адклікання заяўнікам свайго звароту дзяржаўны орган, арганізацыя, індывідуальны прадпрымальнік спыняюць разгляд гэтага звароту па сутнасці без апавяшчэння аб гэтым заяўніка.

Права заяўніка на абскарджанні адказу на электронны зварот

Адказы Міністэрства на звароты абскарджваюцца ў судовым парадку.

Пакіненне звароту без разгляду па сутнасці

На падставе арт. 15 Закона электронны зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі:

звароты не адпавядаюць патрабаванням, якія прад'яўляюцца да зместу электроннага звароту;

звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка або ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўленай і парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;

звароты змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі, у якую яны паступілі;

прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;

заяўнікам пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;

з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Зварот утрымлівае пагрозы жыццю, здароўю і маёмасці, прымушэнне да ўчынення супрацьпраўнага дзеяння або заяўнік іншым спосабам злоўжывае права на зварот.

Накірунак адказаў заяўнікам

Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца праз сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў за выключэннем выпадку, калі заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ.

 

 

  • pomogut
  • Портал рейтинговой оценки

  • Брестский облисполком
  • Детский правовой сайт
  • Официальный сайт Республики Беларусь
  • БелТА
  • Единый портал элетронных услуг
  • Министерство труда и социальной защиты Республики Беларусь
  • Совет Министров Республики Беларусь
  • Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь
  • pomogut
  • Портал рейтинговой оценки

  • Брестский облисполком
  • Детский правовой сайт
  • Официальный сайт Республики Беларусь
  • БелТА
  • Единый портал элетронных услуг
  • Министерство труда и социальной защиты Республики Беларусь
  • Совет Министров Республики Беларусь
  • Национальный правовой Интернет-портал Республики Беларусь
Joomla веб-мастер